måndag, juni 02, 2008

Roddan

Jag sitter i underkläderna vid köksbordet/datorn och lyssnar på Rod Stewart. Eller kanske att det var en viss överdrift eftersom jag bara lyssnat på en låt, två gånger. Gammal bra skit.

Idag var det väldigt varmt i Penthouse när jag kom hem. Limpan kom förbi och krängde två balkonglådor till en mystisk kvinna och vi (jag och Limpan, inte jag och mystiska kvinnan) drack saft på balkongen. Sen handlade jag mat och käkade och drack ett glas jordgubbsaf...rosévin menar jag. Satte mig sedan i soffan för att rätta ett par eftersläntrande prov. Efter ett prov somnade jag sittande. Vaknade med en konstig känsla i ena foten och stapplade vidare till sängen där jag sov i en och en halv timme. Kändes fint att vakna vid halv elva och inse att jag måste gå upp och fortsätta jobba, duscha, äta nåt etcetera.

Så här sitter jag nu... Har svarat på ett mail från en elev samt betygssatt en annan elev och hennes fördjupningsarbete. En dusch, fyra prov till samt ett par fördjupningsarbeten skulle jag behöva stöka undan inom den närmsta timmen så det är väl bara att ta itu med det då...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket att stå i. När får lärare sommarlov?

S. sa...

Mitt vik går ut 16 juni. Studenterna går ut på torsdag, ettorna och tvåorna tisdagen efter och sen är det lite pyssel fram till 16:e, som ju är en måndag och då lär jag väl typ tömma skrivbordet eller nåt. Lustigt att ha måndag som sista dag. Undrar om nån kommer vara där av lärarna...