fredag, juni 06, 2008

Q&A

Sara hade lite frågor i sin blogg och hon skickade dom vidare. Då ska vi se...

Senaste impulsköp: Ett par svarta leggings, men det var bara till hälften ett impulsinköp.

Om du var en blomma: Skulle jag stå på en äng nånstans, inte i en blomkruka.

Pryl du inte kan vara utan: Dator. Andra saker som spontant dök upp är gitarr (hm...) och solbrillor (dessa dagar).

Lyx är? Sovmorgon. Som idag t.ex. när ljummen vind, sol och fågelkvitter letade sig in genom fönstret och jag fick somna om. God mat och vin är också lyx. Att njuta. Att inte behöva vrida och vända på varenda slant.

Tidningar du prenumererar på: Framförallt DN och Vagabond men även Genus och NIKK magasin samt några fackliga medlemstidningar man får på köpet (Lärartidningen, Pedagogiska magasinet och ST Press, fast ST/Tria har missat att jag inte längre är medlem).

Vad gör dej förbannad: Idioter

Du gör med 100 upphittade kronor: Stoppar dom i plånboken. Unnar mig något.

När grät du senast: För ett par veckor sedan.

Mjukt eller hårt: Det beror ju på vad det handlar om men jag säger mjukt.

Kram eller puss? Kram

Hyrfilm eller bio? Bio

Natt eller dag? Natt

Rakad eller orakad? Vad snackar vi om och i vilket sammanhang?

Popsnöre eller sportfåne? Popsnöre

Kaffe eller te? Båda delarna

Bakispizza eller bakischirre? Chips

Förfest eller efterfest? Förfest

Engångssex eller engångstallrik? Nog för att engångstallrik innebär att man slipper diska men det är omiljövänligt och maten blir lite tråkig så jag väljer engångssex.

Yngre eller äldre? Ja, yngre blir man ju inte medan man oundvikligen blir äldre.

Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne? Förtjusningen skulle garanterat komma av sig där.

Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Det beror helt på vad det handlar om men det är klart att det inte passerar obemärkt.

Finns det någon du ogillar starkt? Jadå, det gör det nog men ingen som finns i mitt liv direkt.

Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd? Bra och bra, jag är inte konflikträdd i alla fall.

Om någon trycker ner dig, vad gör du då? Blir arg och/eller ledsen. Kanske rent av förbannad, och låter personen ifråga få veta det.

Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? Reder mig själv allt som oftast.

Är du svartsjuk? Inte mer än lite sotis ibland. Svartsjuka och kontrollbehov är otäckt.

Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Telefonförsäljarjobb (satans otyg). Vårdjobb (skulle inte vara bra på det). Men nöden har väl ingen lag antar jag. Fiskfabrik verkar ingen höjdare heller, speciellt inte surströmming även om det är finemang att äta. Slamsug går också bort, liksom saneringsfirma. Obducent verkar äckligt också, men det kanske räknas som vårdyrke. Jobba på båt går också bort för jag skulle bli så sjösjuk. Kassabiträde på McDonalds eller dylikt slaveri. Ju mer jag tänker desto längre blir listan.

Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? Om jag känner för det. Kanske inte om jag har bråttom och det är fullt med folk och jag måste tvärstanna.

Vad är det första du tänker på när du vaknar? Hur trött jag är och hur mycket jag vill sova.

Är du troende? Nej

Tycker du om stearinljus? Jäpp

När blir man vuxen? Ja, säg det. Det är väl en process i flera steg. När man flyttar hemifrån, betalar sina egna räkningar, köper sin egen mat, tar ansvar för sig själv och sitt liv typ.

Hav eller sjö?: Hav

Vad har du för väckarklocka?: Mobilen

Hur ofta klipper du tånaglarna?: När det behövs.

Har du betalat månadens räkningar?: Alla utom CSN eftersom jag inte riktigt lokaliserat inbetalningskortet och lappen för autogiro försvunnit.

Använder du hudlotion?: Absolut! Annars skulle jag strama hela jag.

Tycker du om Dr Pepper?: Nej det kan jag väl inte påstå.

Äpple eller Päron?: Äpple som frukt men gärna päronsmak på andra grejer.

Äter du fiskbullar?: Det händer vid enstaka tillfällen. Typ i räksås eller sås med "ost- och pizzasmak", med potatis till.

När klippte du dig senast?: Em klippte mig för ett par veckor sedan.

Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat? : Jag borde ju säga Max, norrlänning som jag är. Men faktum är att det går ner en och annan McDonaldsburgare också. Burger King är jag inte så förtjust i dock.

Platt eller vanlig dataskärm?: Platt

Vad har du för mobiltelefon?: Nokia 6610i som börjar ha gjort sitt.

Dammsög du bakom soffan sist du dammsög?: Nej, jag speeddammsög de värsta dammråttorna och brödsmulorna.

Är det ordning eller oreda i dina byrålådor?: Det är ganska ordningssamt faktiskt. Undantaget översta byrålådan med massa skrot som inte riktigt fått nån annan plats sen flytten.

Har du blivit sövd någon gång?: Nope

Lever din mormor?: Mormor Ruth dog för snart tio år sedan, i december 1998.

Har du varit med på TV?: Ja, lokal-TV för hundra år sedan.

Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu?: Dricka vatten och rätta PM.

Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dar sen?: Om den luktar okej och smakar okej så ja, utan problem. "Det är du själv som bestämmer när mjölken är gammal. Tänk om Stig Dagerman hade vetat det!" - Jonas Gardell

Beskriv din humor: Superb. Ibland ganska svart. Oftast rätt smart men ibland oroväckande dum.

Inga kommentarer: