fredag, juni 13, 2008

School's out

Jag sitter och äter glass, såndär som är god men inte alls värd sitt pris. Håller på att fixa middag men det går långsamt (så jag äter efterrätten först). Lyssnar på musik och filosoferar lite. Plockar med lite grejer.

Var sista svängen på jobbet idag och plockade ihop och lämnade in nycklar. Det är med blandade känslor jag avslutar den här terminen. Jag har haft en otroligt bra och lärorik termin! Slitigt har det varit men jag har trivts bra och kom in i allt förvånansvärt fort. Jag har gjort helt okej ifrån mig eller kanske till och med riktigt bra. Dessutom har cykelturerna till och från jobbet varit något jag verkligen uppskattat. Ja, kanske inte just när jag haft skitbråttom eller när det varit blötsnö, men annars!

Och nu får jag med största sannolikhet inte återanställning i augusti. Skrivbordet är tomt, namnskylten nerplockad från dörren och kommunen ska spara så sanslöst mycket pengar att det är bye bye till i stort sett alla vikarier. Skittrist! Lite mindre skittrist hade det varit om det hade funnits några andra jobb att söka och få också.

Inga kommentarer: