måndag, juni 23, 2008

Måndag

Eftersom jag förstår att ni är vansinnigt nyfikna på vad jag gjort idag så tänkte jag att jag skulle sätta ihop en liten lista. Den är inte i nån speciell ordning.

* Planterat lavendeln ordentligt
* Fixat med andra blommor
* Sopat på balkongen
* Struntat i en tvättid och bokat en ny
* Spelat gitarr och sjungit
* Lagat god middag: färsk pasta, tomatsås, bladspenat och riven mozzarella
* Druckit hallonsoda
* Beställt papperskopior på foton
* Burit ner grejer i källaren
* Diskat lite
* Filosoferat
* Lyssnat på musik, bl.a. Håkan Hellström och Kaizers Orchestra
* Gjort ren vattenkokaren
* Bäddat sängen
* Beställt lite pocketböcker till förmånligt pris

Nu höll jag faktiskt på att glömma något av det viktigaste! Jag har sökt ett jobb jag verkligen verkligen vill ha. Så nu ser ni till att hålla tummarna, alla ni har! Med tanke på att dom helst ville ha sökanden med erfarenhet av ledarskap och gärna manliga sökanden så behövs dom där tummarna förstår ni.

Jag har lite svårt att varva ner emellanåt på nätterna nu. Jag är lite för orolig på nåt vis och skulle visserligen vilja komma i säng lite tidigare än jag gör (tänker inte tala om när det är) men jag förmår mig liksom inte. Jag vill fast jag vill inte. Skulle behöva att nån klappade lite på mig och sa åt mig att ta det lugnt. Gärna innan det ljusnar på nätterna liksom. Nu ska jag försöka sysselsätta mig nåra timmar innan det är rimligt att ens tänka på att gå och lägga sig.

Följande planer har jag:

- Spela mera gitarr
- Sortera lite tidningar
- Äta en macka
- Ta en päronkonjak (Fast inte till mackan, det lät inget vidare.)
- Duscha
- Laga hål i kläder
- Stryka en gardin eller fyra
- Klistra in två recept i min receptbok (Jo, jag har en men jag använder den aldrig.)
- Läsa lite
- Filosofera lite mera och kanske skriva ner det

Och bilen går bra?

Inga kommentarer: