söndag, juni 22, 2008

Varva ner

Förutom att det är lite motbjudande att den franskitalienska sångerskan Carla Bruni är gift med den franske presidenten så är hennes musik rätt schyst emellanåt. Hennes franska alster är rätt sköna att ha i bakgrunden om man är på rätt humör. Speciellt låtarna Quelqu'un m'a dit och Raphaël. Jag brukar oftast nöja mig med att bara lyssna på dom två och när jag hör tonerna av den första så återkommer jag i mitt huvud oftast till ett och samma tillfälle, till en och samma känsla.

Det var när jag och Limpan skulle se Martha för en dryg månad sedan. Jag var trött, uppstressad och lite ledsen. Vi sågs hemma hos Limpan i "fvåningen" en stund innan det var dags att bege sig till Södra Teatern. Innan hon hoppade in i duschen slog hon på Carla Bruni, satte ett glas vin i handen på mig och kommenderade mig till soffan och sa åt mig att bara sitta där och slappna av. Det må låta banalt men som jag behövde det där! Än mer uppenbart blir det när lite av känslan dyker upp varje gång jag hör låten.

4 kommentarer:

Matt sa...

Varför är det motbjudande att två människor är gifta med varandra?

S. sa...

Sa jag det eller? Jag sa att det är motbjudande att hon är gift med den franske presidenten. Och om jag ska förklara det närmre för dig så har Sarkozy en del motbjudande åsikter till exempel och det är inget plus i kanten för Bruni.

Matt sa...

Hennnes skivbolag tänkte sätta ett klistermärke med det här budskapet på hennes CD: ”Du kan gilla Carla Bruni utan att gilla hennes make”

S. sa...

Och varför du tjafsar är ju helt uppenbart, du tycker att hon är råläcker i den där videon där hon sitter med sina långa bara ben och tittar på dig med sina rådjursögon och gitarr i knät.