måndag, april 28, 2008

Den allvetande skräphögen

Kommer ni ihåg fragglarna? Det fanns en allvetande skräphög där. Två råttor som sa "yäää" fanns det där också. För att komma dit var fragglarna tvugna att ta sig förbi dom läskiga gorkerna.

Idag har jag kännt mig som den där skräphögen. Trött och väldigt mycket måndag fick jag under min sista lektion idag svara på frågor om än det ena än det andra. Det hade väl mer eller mindre med dagens tema att göra, men ändå...

Vad står W:et i George W. Bush för?
Vem är egentligen bin Ladin och vem var Saddam, vad var det för skillnad?
Vem är snyggast av bin Ladin och Saddam?
Är Obama han negern?
Jag förstår ingenting av USA:s system, vad håller dom på med egentligen?
När är det färdigt egentligen?
Varför dödade dom Saddam?
Varför anföll dom Irak egentligen, vad har det med terroristerna att göra?
Vilka är med i NATO?
Vad skulle hända om nån anföll Norge utan förvarning?
Var det bin Laden som var i Falun?
Vadå, hade Saddam varit i Sverige?
När slutar vi?
Ska vi ha prov på det här?
Har Bert Karlsson velat bli typ president i Sverige?
Vadå, så Bert är typ rasse?
Vad ska du göra på Valborg?
Kan jag gå fem minuter tidigare?
Har du gjort klart dom där uppgifterna?

Jag gillar att den här klassen ställer frågor och vill veta saker, att dom är lite alerta, även om det inte alltid handlar om det jag tänkt att vi ska ägna oss åt men ibland tar det på krafterna...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, helskruvat. Var man själv sådär i den åldern? Allt är svart i minnet.

Anonym sa...

Jag har varenda avsnitt av fragglarna!! =D Tänkte att eftersom man har barn nu så måste man ha ala barnavsnitt...fast egentligen är det jag som vill ha dom eheee =)

S. sa...

Malin, vad hette dom där små varelserna som byggde saker av plast?