lördag, april 05, 2008

Saturday Light Naive

Min lördag har varit väldigt skön. Dagen började med tvätt och just nu står jag och stryker kläder samtidigt som jag lyssnar på Kaizers och funderar på att ta mig ett glas vin. Däremellan har solen skinit och jag fick besök av K. en sväng på eftermiddagen. Hon inspekterade penthouse (Ja Malla, jag ska lägga in lite bilder på lyan.) och vi fikade lite innan hon kom på den briljanta idén att vi skulle åka och käka lite tapas. Sagt och gjort, lite tapas och ett glas vin blev det innan vi skildes åt.

På vägen hem handlade jag lite eftersom det var rätt tomt på käk hemmavid. På pensionärsbänken på affären satt en kille jag känner, vi kan kalla honom Koff, och filade på en formulering till ett födelsedagskort. Det var lite oväntat eftersom han inte bor i stan längre. Jag slog mig ner på bänken och vi snackade ett tag. Sen cyklade jag hemåt i kvällssolen och tog itu med tvätt och disk, kör lite omvartannat liksom. Jag har hunnit äta lite kräm också. Jag äter aldrig kräm numera men fick ett ryck. Nån dag kanske jag skriver ett helt inlägg om kräm. Krusbärskräm, kräm och annan kräm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja nu börjar jag bli frustrerad över att inte få se "lö pänthaos" =p
Me like kräm too! Krusbär och rabarberkräääm mummamumma!