måndag, juli 30, 2007

Jämtland revisited

Östersund tur och retur avklarat. Very nice indeed! Inget regn på lördagkväll, massa bra musik, trevligt sällskap, sovplats inomhus, fikabesök och faktiskt mest skoj att köra massa bil.

Veckans fan-också: Att jag inte kom mig för att se Anna Stadling spela i Spikarö kapell i torsdags.

Veckans bästa: När Ternheim körde No Subtle Men (inkl. försnacket), när Ramsby & Hederos körde Du min vän och när Anna & Idde körde Rusningstrafik. Ja, och så festivalsällskapet såklart!

Men nu är klyktattarna* hemma igen!

Skriver mer om det hela senare. Kanske.


* För er som inte vet är det surjämtarnas benämning på invånarna i Västernorrland (Y-län).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe surjämtar och klyktattare. Bra benämningar att komma ihåg...

Anonym sa...

haha, jag ska bussa dig och emma på varandra!

S. sa...

Hehehe, ja hon är väl en av få personer som faktiskt kallat mig klyktattare. ;) Kan bli otäckt. :P

Anonym sa...

Fast det kan uppstå ljuv kärlek när en surjämte och en klyktattare möts..
Annars hade ju inte jag funnits t ex :)

Anonym sa...

Hehe, ja det förstås.