lördag, juli 07, 2007

Regn hos mig

Ja, nu är det väl inte bara hos mig det regnar direkt men här har vi varit förskonade från ovädret som härjar söderut. Vi har haft några dagar med strålande sol och tjugofem grader varmt. Idag har det varit mest mulet men liksom helt okej. Tills det blev kväll och jag skjutsade in brorsan till stan, då började det regna och sen har det hållt i sig. Imorrn tänkte jag bege mig in på stan och se lite konserter och vädret beräknas vara lika vidrigt då. Men jag är tjurig och jag hade bestämt mig, så utan sällskap men med regnjacka kommer jag att bege mig in imorgon för att se framförallt Marit Bergman och Timbuktu. Eftersom någon jag känner kommer till stan och jobbar lite måste jag nog stanna kvar och se det kanske kassaste och mest ointressanta bandet av alla också, men men...då är jag väl redan kall, blöt och trött så vad gör en timme till? Det skulle ju vara kvällssol vid Norra scenen när jag skulle stå där och njuta av Marits och Timbuktus musik. Det skulle vara varmt och jag skulle ha min nya och hittills oanvända tunika ju! Nowadays går jag ju mest i mörkblå jävligt läckra brevbärarkläder. Jaja, jag får väl avlägga rapport om hur kvällen gick. Var det nån som sa att svenskar snackar mycket väder? Hehe. Holländare är likadana har jag hört. Men det är väl inte så konstigt att jag beklagar mig över regnet (och bristen på sällskap), jag blir så grinig när jag blir blöt om fötterna.

Gonatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här i Kalifornien tjatas det också väder (i alla fall på tv), trots att det är sol och 15-25 grader varje dag året om (så gått som i alla fall). Måste vara en av de tråkigaste ställena att vara meterolog på.

S. sa...

Hahaha. Då är det kanske bara en myt att det ska vara vi nordbor då... Väder är en mänsklig angelägenhet helt enkelt! Jag läste en bok en gång, "Daisy Fay och mirakelmannen" av Fannie Flagg. Där fuskar hon som väderpresentatör ett tag och flyttar bara allt väder österut. Tillslut blir hon påkommen och sparkad. :P