lördag, juli 21, 2007

Lördag

Idag har jag sovit och njutit av att jag får göra det. Sedan har jag träffat S. och fikat och snackat lite i solen. Vattnade lite på min gammelmormors grav på hemvägen och sedan har jag handlat käk, tvättat lite (tvättandet måste fylla nåt slags terapeutisk funktion för mig för fan vad jag tvättar haha), spelat lite gitarr och nu sitter jag här och lyssnar på Juliette & the Licks via Billy Braggs New England och Winnerbäcks Vinter över ån. Jag har inte jättemycket musik i den här datorn, hehe. Fast brorsan har ju desto mer så jag kanske skulle rota reda på lite Black Sabbath eller nåt.

Apropå 70-talsrock så såg jag en av mina favvofilmer igår - Almost Famous. Vet inte vad det är med den men jag älskar den. Ikväll blir det nog en annan favvo, nämligen Tjenare kungen. Den grät jag till på bio, eh. Det gjorde ingen annan och jag brukar extremt sällan gråta på bio.

På tal om musik behöver min gitarr strängas om. Vissa av strängarna börjar verkligen se risiga ut. Det blir ett projekt när jag är åter i mitt eget hem. Det och att köpa ett nytt och bättre capo.

Inga kommentarer: