torsdag, juli 26, 2007

Snart så

Bara en dag kvar på Posten nu. Kanske för alltid? Känns lite märkligt. Men med tanke på hur bra mitt jobbsökande går *host* så är det väl inte otänkbart att jag kommer att behöva tampas med blålådor, C5:or, reklambuntar, klump och annat skit igen. Det är dock fortfarande skönt att fem veckors sommarjobb är till ända.

Jag sitter här och dricker en vansinnigt söt pulvercappucino. Fick nåra gratisprov för nån vecka sen. Sitter här i min nya svarta kjol. Var in till stan en sväng i eftermiddags och köpte bland annat den och ett par coola örhängen. Sedan köpte jag med mig sushi hem. Det var nästan så att jag dreglade i bilen i väntan på att få sätta tänderna i allt det smarriga. Gott var det, men inte Ayakos-klass (vilket väl var väntat).

Ska spela gitarr nu, och pyssla lite. Tvättar mina jobbsandaler i tvättmaskinen precis och det ska bli intressant att se om det är nåt kvar av dom för mig att jobba i imorgon eller om jag ska slänga dom innan jobbet istället för efter. Sista jobbdagen alltså. Både skönt och läskigt. Läskigt för att framtiden liksom börjar då. Uppsatsskrivandet måste avslutas t.ex. Men på lördag är det Yran som gäller och det ska bli jävligt skoj! Ser framemot en skön roadtrip då jag tänker sjunga i bilen nåra timmar (precis som på jobbet med andra ord haha) och sen bra konserter och trevligt sällskap. Det behöver jag verkligen!

Ser så framemot att se Anna Ternheim (nähä?) och ser det som en uppvärmning för Katalin-spelningen, hehe.

Nu är slisket i koppen (min nya favoritkopp: en brun höganäsmugg utan öra, som det varit Apotekets senap i) slut och gitarren väntar.

Inga kommentarer: