tisdag, juli 17, 2007

Happy Feet?

Nja, riktigt glad är inte högerfoten än. Igår eftermiddag kunde jag verkligen knappt gå på den och jag var verkligen inte glad över det hela. Sånt som vila, linda, smörja, värktablett och bil till jobbet istället för promenad har dock gjort sitt till. Det gick över förväntan att jobba idag. Imorse hasade jag dock runt så försiktigt det gick och för att inte ta ett steg i onödan släppte jag en "blålåda" lite väl oförsiktigt och den landade med ena hörnet på en av mina tår. Aaaj! Så sen hade jag både bandage och plåster på samma fot ett tag, haha.

Idag blev jag upplyst av en kund om att man minnsan inte får åka förbi postlådor bara för att det står en bil parkerad framför. "Så får man inte göra!" Det får man visst det. Jag blir hårdare och hårdare för varje säsong, om nåt blockerar lådan så får folk skylla sig själva eftersom det är deras skyldighet att ha lådan tillgänglig. Lyckas man göra illa sig under det extra besväret (typ halka på vintern och bryta foten) blir det inte så kul heller. Jag gör undantag ibland, beroende på vad det är för post och om det är en engångsföreteelse/nåt kunden inte kunnat rå för. Så "Flytta din jävla bil om du vill ha nån post!" hade jag lust att säga, istället försökte jag förklara hur det låg till och gav honom namnet på min chef. Det var inte på någon av mina ordinarie gator och jag fick känslan av att den här mannen hade försökt förr. Och oh så rätt jag hade. Inget uppseendeväckande detta. Konstigare saker har man råkat ut för, ännu konstigare har man hört. Man blir luttrad. Trevligare idag var alla söta barn som hämtade post och/eller tittade när jag åkte förbi.

+
Foten bättre
Söta barn
Fina katter
Pop nonstop på P3
Ingen reklam
Relativt lite post (inkl. lite "klump")

-
Psyko-gubbe
Skällschäfern som hatar mig (eller postbilen)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du, det kanske ar dags att skaffa ett roligare jobb.

Anonym sa...

Du tycker dig inte ha hört att jag sökt jobb i två månader?

Kört förbi dina pärons hus i tre dar nu förresten. Fint det blir på framsidan!

Anonym sa...

Haha, jo jag vet, kanske inte det lattaste att fa ett lararjobb mitt i sommaren.

Visst blir det fint, med lite planteringar sa ska det nog blir riktigt bra.

Anonym sa...

Hehe...dom som kör postbilen här hatar nog oss. Daniel parkerar nästan alltid på gatan, men inte så att brevbäraren inte kommer åt med bilen...bara ibland. Åsså har vi världens jävligaste, elakaste taggigaste häck...men den var vi snäll och trimmade ner i år. Sen har vi en rostig gammal postlåda som förmodligen innebär stelkramp om man rör vid den. Vi har en ny grön fin som står i hallen och gör mycket nytta..... Du vet väl att hundar inte gillar brevbäraren? :-)
Ha det bäst!

S. sa...

Hehe, kan ju alltid höra med dom/den som går där om dom är nöjda med att inte behöva få ögonen utpetade eller riva upp armarna längre. ;) Upp med gröna lådan och gör postis glad! :P Haha, nä den här specifika schäfern gillar mig definitivt inte och den har ett skall som inte är av denna värld. Den gör utfall mot bilen och har liiite för långt koppel. Då är jag lite mer förtjust i den golden retrivern som antingen bara lufsar runt eller så ligger på backen och inte ens orkar lyfta huvudet när jag kommer förbi. Den bara tittar upp lite grann och ser så söt ut. Måste vara värsta gammhunden.