lördag, mars 24, 2007

Zelmani

Jag har så sjukt mycket bra musik! Detta trots att det ibland känns som att det inte finns någonting att lyssna på. Men man måste liksom vara på rätt humör och i rätt stämning för att göra små återupptäckter. Ani behöver jag ju inte upptäcka igen men jag lyssnade mycket på henne för ett tag sen, och jävlar vilken styrka och energi hon ger mig ibland! I torsdags såg jag Lisa Ekdahl och laddade såklart upp med lite av hennes musik, framförallt hennes samlingsskiva. Vissa låtar är helt underbara, speciellt texterna.

Inatt kände jag ett stort behov av Sophie Zelmani. Laddade över Sing and Dance till iPoden och somnade med den i öronen. Det var bara det att jag blev så glad över att höra skivan att jag låg och liksom slog takten och diggade med foten, det är inte bra när man ska sova. Men skivan är så jävla bra!

Nu ska jag lyssna på blandskivan jag fick från Wien tidigare i veckan. Så mycket bra på den! Och så ska jag äta nåt. Sen blir det bio och eventuell gayfest. Och imorrn ska jag njuta av solen.

Inga kommentarer: