måndag, mars 05, 2007

Even Steven

Har ni sett Seinfeldavsnittet där Jerry är Even Steven? Det känns lite så här idag tror jag, lite såna vibbar i alla fall.

Igår var jag på en helt fantastisk konsert! Regina Spektor var underbar. Se henne om ni får chansen. Hon sa att hon skulle komma tillbaka. Jag, som lyssnat in mig på Begin to Hope och Soviet Kitsch kände igen nästan alla låtar. Av de som återstod var åtminstone en ny. Jag tyckte sedan att det var synd att jag inte fick höra Us, men inatt blev jag lite osäker och tänkte att hon kanske kört den i alla fall. Hm. Samson körde hon i alla fall, otroligt vacker! Och Après Moi, Fidelity och Sailor Song också till exempel. Jag är lite dålig på att komma ihåg titlarna märker jag. Vissa låtar körde hon solo och andra med band. Vi slogs av hur hennes röst verkligen är ett instrument och hur förbannat musikalisk hon är. Som hon spelade och som hon sjöng! Coolt var det när hon spelade piano med vänsterhanden, slog takten med en trumpinne med högerhanden och sjöng samtidigt. Texterna är coola, även om man inte riktigt hängde med helt på alla. Hon pratade inte så mycket utan körde nästan i ett i ca 1, 20. Det kändes inte kort, även om jag trodde att hon kanske skulle komma ut och köra ett extranummer till efter de ordinarie (som i och för sig var rätt många).

Vad jag förstår har hon fått bra recensioner. Har inte hunnit med det själv så jag ska nog masa mig iväg mot någon sådan. Kastar in en länk sedan om jag hittar något bra.

Förbandet Only Son var helt okej. Lite enformigt ibland och inget jättespännande, men det kan kanske ta sig. Rätt rolig var han i alla fall.

Efteråt fick jag åka bil hem. Very nice.

Så varför Even Steven? Ja, först och främst står ju cykeln på stationen men det är väl inte så farligt. Jag var skittrött imorse och ville inte gå till skolan och ha datorövning men gjorde det i alla fall. Igår började det ila i en tand och jag ser något misstänkt så jag jobbar på en tandläkartid vilket visade sig vara lättare sagt än gjort. Det ilar när jag äter och dricker. Till exempel ilade det när jag åt världens äckligaste lunch idag! Linssoppa med pikant bismak. Bismaken påminde om askkopp kom jag fram till efter ett tag. Bränd soppa med andra ord. Ingen fröjd för ögat var den heller, tänk soppkök. Det enda som gick ner hyfsat, men som var jobbigt att tugga med min tand, var tre morotsbitar. Jag borde ha upplyst snubben som tog betalt om vilken dynga dom serverade. Hela sällskapet gnällde, och borden runtomkring också, men ingen verkar ha sagt något. Vi betalade vår tjuga och höll käften och hade överseende för det var nation. Dålig idé egentligen. Skulle ha tränat idag också men min partner in crime hade missat att boka passet trots idoga påminnelser. Sånt som händer, men ändåååå. Det brinner i knutarna med ett PM jag inte börjat på än också.

Men men, på onsdag är det konsert igen. Det ska bli skitkul! Och det ska nog gå bra att ta itu med det här PM:et. Tror jag. Och nu ska jag gå och hämta min cykel innan jag glömmer bort det. Skulle ha gjort det medan stan var öppen, men men. (Klockan är faktiskt över sju när jag skriver det här även om det är påbörjat tidigare...därav tiden under inlägget. Dvs: Stan har faktiskt öppet längre än till sex. ;)) Ska promenera iväg med Regina som sällskap. Finns så mycket bra grejer i så många av hennes låtar.

Inga kommentarer: