tisdag, mars 27, 2007

To be continued...

Min ilande tand kommer att bli en jävla följetong, en följetong som förmodligen bara jag är intresserad av. Det har gått tre veckor sedan nu så jag tog än en gång och ringde till tandläkaren imorse. Sköterskan som svarade upplyste mig om att det minsann kan ta flera månader eller kanske ett helt år innan det känns bra. Yrvaket och något sur över de olika beskeden tackade jag för mig och lade på. Sedan drog jag täcket över huvudet och somnade om. Jag sov länge och när jag väl vaknade låg jag i sängen ett tag och filosoferade över livet samt väntade på att min kropp skulle vara redo att kliva upp.

Efter ett snack med min mamma tog jag och ringde tandläkaren en gång till, nu lite irriterad över att de sagt så olika saker. Den här sköterskan var mycket förstående så nu har jag en tid på torsdag för gud vet vad.

Tog en promenad för att lämna tillbaka lite böcker. Var ute för sent så jag fick gå hem med böckerna igen. Men promenaden var skön. Lyssnade på TAW och såg både tussilago och en söt katt. Handlade också och åt en glass. Glassen var inte jättesmarrig men helt okej.

Underbart vårväder idag med. Det händer nya saker som är lite spännande men samtidigt dyker det förflutna upp. Det förflutna som aldrig riktigt sjunkit undan. Det rör till det lite.

Inga kommentarer: