fredag, mars 30, 2007

Denna dag

Igårnatt kom jag hem och kunde inte sova. Jag frös men när jag väl lagt mig var det för jobbigt att resa mig efter en filt eller ett par pyjamasbrallor. Fick väl upp värmen efter några timmar men fortsatte sova lika dåligt. Jag vaknade till hela tiden och vände och vred på mig. Vid sjusnåret var det någon som sågade utanför mitt fönster. I alla fall var det vad jag uppfattade det som. Varför liksom? I min dvala formulerade jag under natten ett blogginlägg som handlade om allt jag hade kunnat skriva om min höst och vinter, liksom ett indirekt inlägg om det mörka. Det får bli någon annan dag.

Var till tandläkaren sedan. Hade förberett mig på det värsta men det tog några ynka minuter. Gnissla lite på vaxpapper, slipa lite, knacka lite...varsågod och skölj! Jag hoppas det här hjälper nu då. Visst är jag tacksam att jag inte kom därifrån som ett vrak, men självklart är jag lite skeptisk. Skepticism är en bra grundhållning i det mesta, haha.

Jag såg TAW igår. Han var våldsamt bra såklart. Jag passade på att tala om för honom att Sanningen om dig är en av de vackraste låtar jag vet och att jag får lite svårt att andas när jag hör den. Jag tror han blev glad. Han såg glad ut i alla fall.

Men det var ju igår det (eller i förrgår om man ska vara petnoga). Ikväll så var jag och käkade på nation med Em. Hamburgertallrik och en öl. Finemang! Mätt blev jag också. Men inte mättare än att jag efter vårt glassprat på hemvägen tog en extra sväng förbi affären och köpte en daimstrut. En strut som nog legat i botten av frysdisken och både smultit och fryst igen, men den var rätt god i alla fall.

Tvättat har jag gjort idag också, men inte spelat gitarr som jag hade tänkt. Det får väl bli imorgon. Ska väl ha något att göra då också. Eh, ja alltså i pauserna från mitt uppsatsskrivande...

Sov gott alla söta! (Hm, jag funderade innan och kom fram till att jag var en liten hård kaka men fyllt med nåt så läskigt som smörkräm typ. Försökte komma på vad jag i så fall skulle ha varit för kaka innan smörkrämen men jag kom inte riktigt på det... Någonstans gick något snett i alla fall.)

Inga kommentarer: