tisdag, september 30, 2008

Kyrkråtta

Jag får en helt okej lön. Jag känner mig ganska rik ett par dar. Köper skor till mina stackars fötter och planerar mer skoinköp. Köper en skiva och nåra filmer till riktigt bra pris, filmer som kan vara bra att ha på jobbet. Sen betalar jag räkningar. Sen stirrar jag på kontot och konstaterar att den här månaden blir samma visa som de två föregående, det vill säga att jag måste bygga på min skuld till mor min. Men jag väntar nog en vecka...

Posthelvetet, ge mig mina pengar! Och lokaltrafiken kan gärna hiva hit dom drygt 300 jag ligger ute med för att ert jävla tåg inte behagade köra mig till jobbet för snart en månad sen så jag blev tvungen att ta en taxi. Inte har jag fått helt rätt lön från jobbet heller men nästa månad så...

Suck.

Och skorna står i hallen och jag funderar på om jag borde lämna tillbaka dom fast jag behöver dom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jorå det där känns igen...varje måndad. Allt är fk, ams och kommunals fel...3½ månad vart jag helt utan pengar och under den tiden hann man bygga upp ett fräsigt skuldkonto... Just nu är det galet mycket som ska ut...alla kvartalsräkningar, Max ska ha nya skor (två par stövlar till dagis, ett par skor), vintermundering (2 overaller och tjock jacka + byxor) Nya kläder eftersom han håller på att växa ur förra storleken, en masa vantar och mössor, tjocksockar, underställ...dessutom ska maja kastreras på kemisk väg innan löpet i november ("bara" 1200kr) Jorå såatt...