fredag, september 05, 2008

Skolfröken

En kille jag känner brukar kalla mig för "skolfröken" och dom gånger han ringer säger han hej med ett "Äre skoolfrööken..." eller "Tjeena skoolfrööken...". Ja vad säger man? Tidigare gick jag även under namnen studenten och postis. Ikväll hörde jag hans röst i bakhuvudet och började fnissa åt mig själv när jag tittade mig själv i spegeln.

Efter en kort stund hemma efter jobbet skulle jag iväg och käka med Lilla M. Kände mig lite sunkig och bytte kläder. Tog bland annat på mig en grå kjol och en ny lila kofta. Koftan är liksom lite "söt" (hemska tanke) och trots lite nätiga strumpbyxor såg jag mer ut som en skolfröken än jag någonsin gjort under dan på jobbet! Tur att koftan är lila, konstaterade jag och gick och hämtade ett par örhängen och snörade på mig ett par converse...för att balansera det lite.

Sen gick vi och käkade och tog en öl och var båda aströtta och gick hem halv tio. Skolfröken var lite sliten.

Inga kommentarer: