söndag, september 07, 2008

Helg

Det har varit så himla skönt med helg och jag skulle gärna ha en till nu på raken, eller i alla fall en dag till. Ska det vara för mycket begärt egentligen? Jag har sömn att ta igen.

Igår var jag till Stockholm en sväng. Först var det födelsedagskalas i Aspudden som gällde och sen blev det indiskt käk, öl, vin och massa snack på Söder innan jag mycket trött tog sista tåget hem. För att förgylla min tillvaro lite extra hade dom bestämt sig för att banarbeta lite och sätta in buss sista biten. Jaja, jag kom hem i alla fall. Idag sov jag längre än jag räknat med, längre än jag gjort på ett par veckor faktiskt. Sedan har timmarna bara rullat förbi utan att jag hunnit med ens hälften av det jag tänkt göra idag. Nu mörknar det ute och jag ska bege mig ut på en promenad.

Inga kommentarer: