onsdag, september 03, 2008

Konserthöst

Biljetter till Håkan och till Martha ligger här på hyllan i köket. Hellström och Wainwright dårå. Jag är ju så tjenis med dom att jag kör med förnamnen. Tänk att jag skulle se Martha två gånger på ett halvår! Men när hon kommer till Katalin måste jag ju. Funderar även på Sophie Zelmani, det var ett tag sedan sist, och i november spelar TAW och han är alltid så underbar.

Mmm, konserter...inomhus i mörker. Det är sånt man behöver när mörkret blir kompakt utomhus också. Konserter behöver man väl alltid men kanske extra mycket då.

Och under avdelningen oväntade men roliga saker som dyker upp hamnar också det att min holländska vän T. dyker upp i Stockholm några dagar om ett par veckor. Det ska bli kul att träffa henne men vi har inte haft så mycket kontakt på sistone så det mindre sociala freaket i mig blir lite nervöst. Jag har ju aldrig träffat henne.

Förövrigt konstaterar jag i skrivande stund att Andrew Bird faktiskt låter ganska lik Rufus Wainwright.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! TAW på Lorensberg är spikad för min del. Andrew Bird är riktigt bra live, gå om du får möjlighet!

S. sa...

Mm, jag tänker också gå på TAW, speciellt när det är på Katalin. Han gör sig så himla bra där.

Jag har liksom aldrig lyssnat in mig riktigt på Bird fast jag haft hans skiva rätt länge men har lyssnat lite på sistone. Har ju hört så mycket om hur fantastisk han ska vara, både på platta och live.