söndag, september 28, 2008

En stund av relativt lugn

En pizza står i ugnen och är snart klar. Mozzarella, tomat, squash, babyspenat, vanlig ost och champinjoner. Jag glömde skinkan. Nu log kanske vegetarianerna ett nöjt litet leende. Bredvid mig har jag ett glas rött vin. Lite kallt men det går ner. Ur högtalarna ljuder Christian Kjellvanders ljuva stämma. Hela 90 minuter P3 Live som jag hittade i 30-dagarsarkivet på programmets hemsida. Det lönar sig att kolla in där med jämna mellanrum. Jag har tänt massa ljus i lägenhetens alla rum och tar det lite lugnt.

Det har varit några intensiva dagar nu, både vad gäller jobb och nöjen. Nöjen är bra. All work and no play makes S. a dull girl. Jobbet har inkluderat allt det vanliga plus möten och studiedagar. Nöjena har varit middag och öl med A., releasefest, fest med ett gäng kollegor, stockholmsträff med holländsk vän på besök samt middag och häng med Lilla M. Idag var jag så trött så jag inte höll på att ta mig ur sängen. Trots det har jag ändå åstadkommit en del nytta här hemma idag. Sånt som välbehövlig dammsugning, välbehövlig handling och lite sånt. Än finns mycket att göra men det kommer väl fler dar.

Imorrn är det jobb som gäller igen. Mina nior är borta två veckor så därför tänkte jag nog kosta på mig en timmes sovmorgon. Sen ska jag förbereda mina åttor inför prov, konstuera prov och förbereda ett grupparbete om Egypten.

Det rullar på.

Inga kommentarer: