lördag, september 20, 2008

Tidsfördriv

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: Har flera knippor. 3 och 4 finns med varje dag och 3 när jag ska tvätta.

Vilken svordom använder du mest: Fan.

Äger du en iPod: Ja, en svart Nano 4GB.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på: Alarmet på mobilen ställs oftast på 06.40 men ibland på 06.10 eller 07.40.


Hur många resväskor äger du: Ingen ”riktig” men 2 ”kabinväskor” på hjul.

Var köper du dina matvaror ifrån: Oftast ICA, ganska ofta Konsum och ibland Hemköp.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Jag både tar och är.


Har några av dina vänner barn: Ja och fler på gång.

Har någon någonsin kallat dig lat: Jäpp.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu: Ingen.

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk: Vanlig.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Nej.

Vad åt du till middag: Jag har inte kommit längre än frukosten idag. Men igår åt jag pasta.

Använder du huvtröjor: Jäpp.

Har du någonsin deltagit i en demonstration: Ja men det är nästan pinsamt få.

Vem var den sista som ringde dig: Hanna

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Åker bara bergochdalbana och flumeride.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Det gör dom säkert.

Vilket riktnummer befinner du dig i: 018

Tittade du på tecknat när du var liten: När jag var liten kunde man i regel bara se tecknat på Lilla Sportspegeln (Tom & Jerry) eller Gomorron Sverige (Piff & Puff). Ibland var det Tecknade pärlor med Hanna Barbera-filmer och sen kom Lasse Åberg med Disneytajm och revolutionerade. Med andra ord såg man tecknat så fort man fick chansen.

Hur många syskon har du: Ett

Är du blyg inför det motsatta könet: Jag kan vara blyg (även om det nog egentligen är fel ord) för människor i vissa situationer.

Äger du några band t-shirts: Ja, några stycken.

När flög du senast? Hahaha, nu kommer ni skratta. I mars år 2000. Till Göteborg.

Hur många stolar står kring ditt köksbord: Tre.

Pratar du några andra språk: Engelska och lite franska och tyska.

Diskar du din egen disk: Ja, eller i varje fall så gör ingen annan det.

Har du gråtit offentligt: Jag tror det, fast diskret så det var nog ingen som såg mig.

Försöker du alltid lära dig nya saker: Försöker och försöker… Det beror på. Jag är alltid öppen för det.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Ja, jag tror det. Men vet inte vad.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Nej.

Kan du kasta macka: Inte särskilt bra men det beror självklart på stenarna.

Har du någonsin varit på Jamaica: Eh nä, men jag har en gammal brevkompis där.

Vad har du med dig in på bion: Sällskap (fast jag har tänkt gå själv också) och det jag för tillfället råkar ha med mig, typ väska. Menas käk och sånt så händer det att jag köper lösgodis eller Gott & blandat.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Oj, jag vet inte om jag hade ett speciellt favoritämne. Jag gillade samhällsämnena och språk. Mycket berodde det väl på vilken lärare vi just då hade men historia och kanske samhällskunskap (efter att vi bytte lärare i sh.)


Gillar du att flyga flygplan: Man får lock för öronen och kan bli illamående men om man slipper det är det fint. Det var somsagt inte direkt igår jag flög.

Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Jag har fått höra att jag är kräsen så det kanske finns mer än ett, hehe. Humor, intelligens och ödmjukhet är tre.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Vilken dum fråga, då är ju personen inte oattraktiv i mina ögon! Men om jag blivit attraherad av någon som inte är någon typisk klassisk skönhet så är svaret såklart ja.

När sov du senast på golvet: Det måste ha varit väldigt längesedan jag sist sov direkt på något golv.

Vilken är din favoritdrink: Vet inte.

Gillar du din boendesituation: I största allmänhet, ja. I ett större perspektiv, nej.


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Egentligen fler än jag faktiskt sover.

Äter du frukost dagligen: Mer eller mindre, jag försöker att skärpa mig stressiga trötta mornar.

Är dina dagar fullbokade och stressiga: Ja. Nytt jobb, behöver jag säga mer?

Vilken är din favoritfrukt: Vet inte.

Hur gammal blir du nästa födelsedag: 29

Tror du på liv på andra planeter: Inte sådär konkret men det är väl ingen omöjlighet. Liv behöver ju inte vara gröna marsmänniskor.

Tror du att Gud är man eller kvinna: Jag tror inte på gud. Och om gud fanns varför skulle det vara i en mans- eller kvinnoskepnad?

Hur valde dina föräldrar ditt namn: Dom tyckte det var fint och så är det en kortform av pappas farmors namn. Mitt mellannamn kommer från mamma och gammelmormor. Mitt efternamn från pappa.

Gillar du senap: Ja. Helst Slotts eller nån skånsk grovkornig variant. Inte så gärna typ Johnnys hemlagade, trots att jag är sundsvallsbo i grunden och att man ska gilla sånt då.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Mycket möjligt.

Sover du på sida, mage eller rygg: På sida och ibland även på rygg.

Tycker du om att krama folk: Ja jag gillar att kramas men inte bara för sakens skull på nåt ytligt sätt.

Skulle du säga att du är trendig: Inte särskilt.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Har för dålig koll på Star Wars för att svara på det.


Tycker du att du är attraktiv: Emellanåt men inte idag.

Vad är du allergisk mot: Damm och puckon.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött: I regel inte men det händer.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Har för mig att mina föräldrar sagt Henrik nångång (eller om det var Fredrik?) men jag kommer inte ihåg. Nåt sånt som var poppis på 70-talet förmodligen. Men jag tror faktiskt att det var så att det mest var det namn jag fick som gällde hela tiden.

Inga kommentarer: