söndag, september 14, 2008

Söndagsstök

Jag improviserade precis ihop den godaste smoothien jag nånsin gjort. Inte för att jag gjort så vansinnigt många men ändå! Jag dricker den med sugrör också eftersom jag var på IKEA idag och botaniserade och fick för mig att köpa sugrör. Jag var tvungen att cykla iväg dit ut eftersom dynamon på nycykeln kajkade ihop häromdan. Den spratt sönder, bara sådär. Cykelaffären är granne med IKEA och nu har jag ny dynamo och kan cykla med lyse igen. Igårkväll när jag var påväg hem utan lyse smög polisen bakom mig en lång bit men dom hade väl viktigare för sig än att stoppa mig. Nästan lite synd för det hade varit kul att plocka upp dynamobitar ur fickan och visat. Från IKEA fick jag också bland annat med mig nya kuddfodral till kuddarna i soffan samt kuddar som jag tänkt ha på sängen. Svartvita till soffan och röda till sängen.

Jaha, vad har mer hänt på sistone? Jag jobbar på och försöker sova ordentligt och andas emellanåt. Andandet går det väl rätt bra med men sovandet har det tills nyligen gått sådär med ärligt talat. Igår var jag på Kulturnatten med K. och Em. och det blev både elektromusik bland mjuka kuddar till Gösta Berlings saga som stumfilm och bildvisning av och kommentarer till Ecce homo och det faktum att det var tio år sedan utställningen visades första gången. Efter invigningen i Stockholm visades den i domkyrkan här och det var då debatten brakade lös. Att se bildvisningen med kommentarer, körsång och orgelmusik på samma ställe nu var rätt coolt.

Hm, mer då? Ja, inte bara en utan två av mina kompisar är gravida numera. Det verkar smittsamt det där. Ska bli intressant att se vad det blir för små människor av det där.

Efter ett halvår har jag också fixat en av fjärrkontrollerna till den stora gamla TVn. Och igår fixade jag en hänganordning och satte upp en tavla på en befintlig krok. Den passar inte jättebra just där men nu slipper den stå på golvet. Dessutom har jag startat en blogg för mina elever med lite info och sånt som kan vara bra för dom. Företagsam minsann!

Inga kommentarer: