tisdag, augusti 31, 2010

Träffsäkert

Snälla snälla snälla ni som tänker rösta på folkpartiet: De har gått och blivit småfascistiska populister! De har odlat det länge men nu blomstrar det fritt. Det är dansk folkeparti nästa. Jag vet att ni kanske inte vill rösta på M och att C och Maud känns vansinnigt och thank god (no pun intended) är KD inte aktuella. Men tänk efter...jag vet att det finns dem av er som ligger ganska nära sossarna. Jag vet att det kanske känns som i fel block eller att "de var inge bra sist" men snälla... Eller miljöpartiet åtminstone, de är ju lite smyghöger i vissa frågor. Vill vi verkligen ha fyra år till med Alliansen? De kommer att fucka upp hela vårt skolsystem till att börja med, de åstadkommer så mycket skada att jag faktiskt är rädd på riktigt. Jag skojar inte! Det känns som Schwarzeneggers läskiga "Four more years!" (Foua moua yeaaass!).

Men man får skoja, trots allt. Och Dorsin gör det och slår samtidigt huvudet på spiken.

2 kommentarer:

Matt sa...

Bästa vore väl om Freddan och Filippa gjorde sig av med kristdemokraterna och de som förut var liberaler och istället allierade sig med miljövännerna. Den gamla blockpolitiken är så 00-tal.

S. sa...

Alltså jag vill ju gärna slippa Freddan & Filippa också. Och jag är glad när miljövännerna bevakar sina vänstersidor och lämnar högerpolitiken därhän. Däremot vore det ju ett sundhetstecken om liberalerna slutade vara fascister och blev liberaler igen och om de gjorde sig av med kd ja. Men det vore ju egentligen minst lika mycket blockpolitik fortfarande.