fredag, augusti 13, 2010

Nörderier

Jag insåg just att jag liksom inte bokfört årets konserter än. Det brukar jag ju göra! Nu har det i och för sig varit dåligt med konserter sista året men ändåååå.

Spelningar 2010

Markus Krunegård @ Katalin, Uppsala
Amanda Jenssen @ Katalin, Uppsala
Tomas Andersson Wij + Ola Joyce @ Katalin, Uppsala
Markus Krunegård, Timo Räisänen, Kent, Moto boy, Hoffmaestro & Chraa, Mustasch @ Gatufesten, Sundsvall
Theresa Andersson @ Parksnäckan, Uppsala


Shit, jag tror det är allt i år! [Här slår jag händerna på kinderna och ser ut som Munchs skriet.] Att jämföra med förra året:

Spelningar 2009

Anna Ternheim + Nina Kinert @ Katalin, Uppsala
Markus Krunegård @ Katalin, Uppsala
Hello Saferide + Two White Horses @ Katalin, Uppsala
Håkan Hellström @ UKK, Uppsala
Anna Ternheim + Nina Kinert @ Katalin, Uppsala
Eldkvarn @ Katalin, Uppsala
Marit Bergman @ Reginateatern, Uppsala
Flowers by Irene + Johanna Rådling @ Grand, Uppsala
Nick Cave, Fever Ray, Duffy, Hello Saferide, Tiger Lou, Moneybrother @ Where The Action Is, Stockholm
Marit Bergman, Adiam Dymott, The Soundtrack Of Our Lives @ Gatufesten, Sundsvall
The Good Honey Society @ Hijazz, Uppsala
Louise Hoffsten @ Parksnäckan, Uppsala
Anna Ternheim, [ingenting], Markus Krunegård @ Popaganda, Stockholm
The Good Honey Society @ Hijazz, Uppsala
Lars Winnerbäck + Andreas Grega @ Fyrishov, Uppsala
Anna Ternheim @ Reginateatern, Uppsala

Och 2009 kan ju jämföras med 2008...

Spelningar 2008

Tomas Andersson Wij + Jennie Abrahamson @ Katalin, Uppsala
Kaizers Orchestra @ Debaser Medis, Stockholm
Hellsongs + Twiggy Frostbite @ Katalin, Uppsala
Timo Räisänen @ Katalin, Uppsala
Rachelle van Zandt + Josse @ Hijazz, Uppsala
Martha Wainwright @ Södra Teatern, Stockholm
Håkan Hellström, Hellacopters, Timo Räisänen @ Gatufesten, Sundsvall
Lars Winnerbäck, Miss Li, Markus Krunegård @ Bergsåkers IP, Sundsvall
Marit Bergman @ Katalin, Uppsala
Anna Stadling & Idde Schultz @ Parksnäckan, Uppsala
Flowers by Irene @ Stora torget, Uppsala
Martha Wainwright @ Katalin, Uppsala
Sophie Zelmani @ Katalin, Uppsala
Tomas Andersson Wij @ Katalin, Uppsala
Anna Ternheim @ Orionteatern, Stockholm
Lars Demian & Christian Kjellvander @ Katalin, Uppsala

Och bara för att jag ska ha det lika noggrannt protokollförda 2007 på samma ställe så bjuder jag på det.

Spelningar 2007

Laleh, Debaser Medis (Stockholm)
Ane Brun & DMF String Quintet + Wendy McNeill, Rival (Stockholm)
Regina Spektor, Chinateatern (Stockholm)
Tomas Andersson Wij + gäster, Rival (Stockholm)
Lisa Ekdahl, Katalin (Uppsala)
Tomas Andersson Wij, Katalin (Uppsala)
Marit Bergman, Tyrol (Stockholm)
Patti Smith, Cirkus (Stockholm)
Marit Bergman, Timbuktu m.fl., Gatufesten (Sundsvall)
Anna Ternheim, Ramsby & Hederos, Anna & Idde, The Ark m.fl., Storsjöyran (Östersund)
Britta Persson m.fl., Parksnäckan (Uppsala)
Anna Ternheim, Katalin (Uppsala)
Anna Ternheim, Gröna Lund (Stockholm)
Håkan Hellström, Gröna Lund (Stockholm)
Miss Li + The Tarantula Waltz, Katalin (Uppsala)
Moneybrother + Florence Valentin, Katalin (Uppsala)
Lars Winnerbäck + Abalone Dots, Fyrishov (Uppsala)
Christian Kjellvander + Kristofer Åström, Katalin (Uppsala)
Loney, Dear, Debaser Medis (Stockholm)


Som ni ser så är det en oroväckande nedgång just nu. Pengar och ett jobb skulle kunna göra något åt det... Vill dock tillägga att det finns biljett till Håkan Hellström. Det finns också planer på No More Lullabies med Ane Brun m.fl. samt Anna Stadling. Båda konserterna gratis. Lite sugen är jag på The Ark också men det krockar med Lullabies. Och sen är det ju Popaganda snart och då ska jag se Robyn. Puh... Något säger mig dock att bristen på konserter för min del inte direkt oroar er. Men jag såg inte Lasse (Winnerbäck för er som undrar) i år. Första turnén på över tio år som jag inte ser honom. (Här andas vissa faktiskt ut...I know you!) Men det är ju sånt här jag lever på. Fler konserter till mig!

Inga kommentarer: