fredag, augusti 27, 2010

Dagens citat

Jag läste just en PR-intervju med Carola i en kvällstidning. Ganska underhållande. På ett väldigt tydligt sätt försöker hon sälja in en bild av sig själv, rättfärdiga sånt som folk undrar över och betona att hon är tillbaka på banan. Hon blandar upp sin "tuffa" stockholmska med lite engelska fraser här och där. I slutklämmen hittade jag även följande guldkorn: "Jag brinner för östländerna, jag vill till Östeuropa där de behöver muntras upp mer med julmusik och andlig föda rent musikaliskt."

Ni kanske inte tycker det är kul. Jag tycker det är sjukt roligt. Inte riktigt i klass med när hon gav parfym till sitt fattiga fadderbarn i Haiti för att få lite PR. Inte heller i klass med den riktigt gamla klassikern när hon och läskiga exet hade julkonsert för hemlösa och gav dem cd-skivor i present när de hemlösa själva hade hoppats på strumpor. Men nästan, helt klart nästan är det i samma stil. Hon är så härligt världsfrånvänd.

Inga kommentarer: