torsdag, augusti 05, 2010

Jobbelijobb

Jag tror vi är fem, minst i alla fall, som konkurrerat om den här tjänsten. I realiteten alltså, vi som kallats till intervju. Imorgon faller domen. En kompis kille har också sökt tjänsten. Han sökte den förra jag sökte också men då fick han inte komma på intervju. Vi har lite olika ämneskombination och det tycker jag ändå är skönt. I förhållande till aktuell tjänst så gör det ingen skillnad för oss. Vi har ungefär samma utbildning men vi är olika personer och jag har erfarenhet till skillnad från honom. Men världen är liten. Vi söker precis samma tjänster - de enda som finns.

Idag har jag träffat en liten liten Gustav. Träffade även hans mor, far, storasyster och en annan familj på besök. Placerade mig en stund lite strategiskt/ostrategiskt på golvet i vardagsrummet och fick leka med en ny liten bekantskap ett tag, som körde bilar på mina ben. Det är ju bra att inte kidsen springer när de ser mig i alla fall.

Var hem och vände ett tag innan jag cyklade in mot stan och häng med bokcirkeln. Större delen av bokcirkeln, en box rött, lite tilltugg och riktigt fint väder. Aahh...

Inga kommentarer: