onsdag, augusti 11, 2010

Sightseeing

I eftermiddag har jag varit och hälsat på A, T och deras lilla Vera. På vägen dit var jag först tvungen att greja lite med cykeln och sen höll jag nästan på att köra över S och hennes pojkvän när jag cyklade på fel cykelbana. (Skulle bara göra det en liten liten bit...). Sen körde jag en lite onödig väg men jag har ännu inte hittat den ultimata vägen till A & T. Fram kommer jag ju, men sällan i tid.

Väl där fick jag hålla Vera och ge henne en present. Jag hade köpt "Pek-Elvis". En strålande bok tycker jag. Sedan gick vi allihop en promenad till ett fik. Ja det var verkligen ett fik...ett sånt som härstammar från femtiotalet och som har eget bageri. Sen blev det en prommis i en stadsdel som jag inte alls är bekant med. Den var väldigt fin. Stadsdelarna där borta hänger liksom ihop allihopa och har delvis olika karaktär även om det mesta är miljonprogramshus på tre-fyra våningar.

En fin katt såg jag också och hade gärna snackat lite med den men den var ute med sin matte och jag tänkte att jag kanske skulle försöka vara lite normal.

Träningskortet är förnyat också så nu är det dags att ringa hem till mamma och tigga lite mer pengar. Det rullar inte in så mycket kulor nu när jag inte har jobb och inte har a-kassa än. Hoppas jättemycket på ett jobb jag sökt så håll tummarna!

Inga kommentarer: