måndag, augusti 02, 2010

All work no play

All work no play. Ja, jobbet med att ha ångest över att inte ha nåt jobb. Jobbet med att försöka skaffa sig ett. Ringde upp en trevlig rektor jag snackade med förra veckan. Jag hade sökt en tjänst som innehöll godbitar jag inte kan undervisa i. Hoppades på en rockad. Det blev det, men på så vis att mitt ämne försvann helt åt ett annat håll. Hade förstått det men det har i alla fall gett mig en uppfattning om skolan ifråga, en uppfattning om att det är en skola att hålla utkik efter tjänster på. Och som hon själv sa, det var ett väldigt trevligt samtal. Ja, eller två.

Sökte sedan två tjänster på annat håll. Ingen klockren, eller ens nästan.

Och vänskaran fortsätter föröka sig. Tredje barnet på lite drygt tre veckor är här nu. Inatt föddes en liten plutt i hemstaden.

Nu ska jag cykla till Myrorna med en kasse kläder.

Inga kommentarer: