onsdag, augusti 04, 2010

Världens närmaste stad

I världens närmaste stad är världen extra liten. Jag var på en intervju. När chefen ringde och kallade mig sa hon att en som jobbade där hade känt igen mitt namn. Det visade sig vara en tjej jag jobbat med på mitt första jobb här i stan. Träffade på henne idag. Hon var den som skulle sluta. Jag passade på att fråga henne var hon skulle jobba nu. Det visade sig vara på stället där jag inte fick jobb förra veckan. Somsagt, det finns få tjänster att söka...

2 kommentarer:

Maja sa...

Haha sånt där är lustigt.. Hur gick intervjun?

S. sa...

Den kändes rätt bra men det var rätt mycket. Info, intervju av lärare, intervju av chef och sedan rundvisning med ytterligare en lärare. Skolan har ett lite speciellt koncept men det kan vara intressant att prova ett år. Får veta senast imorrn.