onsdag, september 01, 2010

Jesus och jag

Läskig rubrik va? Men jag lovar, jag har inte blivit frälst. Jag ska hänga med Jesus och grabbarna ett tag framöver. Ja, för det är ju mest grabbar tyvärr de som religionen och historien har brytt sig om. Dock hoppas jag även på en rejäl dos feministisk teori. Jag ska läsa religionsvetenskap. Åtta år på universitetet räcker ju inte för att få nåt jobb så jag tänkte att jag skulle öka konkurrenskraften lite. Vet man vad jag är utbildad till så är det ju inte så konstigt som det låter. Så jag tar ett djupt andetag och förbereder mig mentalt på att ha och göra med människor som inte kan skilja religionsvetenskapliga diskussioner från teologiska. Jag loggade in på kursens nätplattform och de är redan där... Det ska bli intressant i alla fall. Jag funderar på att fördjupa mig i sikhism inför nästa veckas seminarium.

1 kommentar:

Maja sa...

Oh, låter spännande! Du måste rapportera hur det går :)