torsdag, september 02, 2010

Imperfektionism

Det är en dokumentär med Cohen på TV. Med bitar ur en hyllningskonsert, en konsert vars skiva jag lyssnat en hel del på. Cohen har skrivit mycket bra, förmodligen en hel del som jag inte alls har koll på också. Det må låta klyschigt men de här raderna jag ska citera nu gillar jag verkligen:

"There's a crack in everything. That's how the light gets in."

Klyschigt eller inte, det är sånt som tål att tänkas på ibland. Jag har även hört Jonas Gardell använda de orden på svenska.

Annars älskar jag Chelsea Hotel #2 mest tror jag, och har sedan jag hörde den första gången. Vilket mycket väl kan ha varit 2001.



I'm your man. Den dansade jag till i ett vardagsrum en trött valborgsfest för några år sedan. Sen cyklade jag iväg genom natten och sa att jag lägger mig här bredvid dig...

Inga kommentarer: