torsdag, september 23, 2010

Sekterism

Förrförra veckan var det sikher. Den här veckan hänger jag mig (nåja) åt Familjen, tidigare känd som Guds barn. På 70-talet blev de kända som incestuösa sexgalningar. Idag profilerar de sig som vilken missionerande amerikaniserad frikyrka somhelst. Nyreligiösa rörelser är temat.

Samtidigt försöker jag förbereda lite lektioner och hålla kursen i undervisningen nu genom valstormarna och allt.

Har sovit dåligt sista dagarna och blir därför himla trött. Bara för några dagar sedan tänkte jag att jag sov så himla gott. Det var nog dumt att tänka den tanken.

Nu är det dags för en kopp chaite. Har hittat ett grönt sådant som jag gillar. Ibland nördar jag in på olika saker under perioder. För någon vecka sedan snöade jag in på te igen och borde nu försöka dricka upp mer än jag köper. Jag har både grönt och svart i olika varianter hemma. Rött te är jag inte så förtjust i. Jag har dock något rosa honeybushte någonstans också. Bortskänkes till lägstbjudande.

Inga kommentarer: