onsdag, september 15, 2010

Nötter

Sverigedemokraterna har i likhet med de rödgröna gjort en så kallad "skuggbudget" som ska visa hur de tänker ta itu med ekonomin. Där slutar väl likheterna med vänsterblocket. SD får idag kritik i DN, av bland andra Svenskt Näringsliv, för hur de egentligen räknat när de kommit fram till sina siffror. Det visar sig att de både tänkt fel, räknat fel och i största allmänhet inte fattat något. Det var kanske inte så överraskande. Såhär låter det däremot när en av partitopparna ska försvara sig. Det är djupt oroande, såklart, men samtidigt så jävla roligt.

"– Om de sagt att vi missat någon detalj hade jag kunnat förstå det men när de säger att hela vårt sätt att räkna är fel, och jag som inte är en ekonom förstår det, tycker jag det är märkligt."

"Jag som inte är en ekonom förstår det..." Jadu, kan det vara så att problemet ligger däri någonstans? Jag är inte heller ekonom men jag ser både hur fel det ser ut och att de nog skulle behövt en och annan nationalekonom när de satte ihop sin lilla budget.

Inga kommentarer: