fredag, april 02, 2010

Skärtorsdag

Borde väl egentligen dra till Blåkulla men jag är lite för trött. Ligger i soffan och småfiser och kollar på TV, på datorn. Om ni inte sett "Mauros & Pluras kök" på TV8 så får ni det i läxa. Mauro är jävligt rolig och Plura är Plura. De lagar mat, dricker mängder med vin och snackar skit. Och så musicerar de lite också. Alla avsnitt är bra men vissa är bättre. Mina favoritprogram hittills är det med Gustav Skarsgård & Tova Magnusson, det med Winnerbäck & Helena af Sandeberg och det senaste med Lisa Nilsson & Micke Nyqvist. Först ut var Lena Ph och Håkan Hellström i ett skönt men lite avigt program. Härligheten finns att beskåda på TV8 play.
Jag gäspar snart käkarna ur led här men ska eventuellt se lite Six Feet Under här. Var och varannan kväll är ett Six Feet Under-maraton numera. Ska precis köra igång den femte och sista säsongen av denna världens bästa serie någonsin. I lööv it.

Påskledigt är det nu också. Enormt skönt! Påsklov är mig inte förunnat men en fyradagars helg i alla fall och det är ju inte fy skam!

Glad påsk! Ät ägg!

3 kommentarer:

Hanna sa...

har ni inte påsklov i skolan? skönt med långledig helg iaf, gla påsk ;)

S. sa...

Nope inget påsklov! Vi arbetar med vanlig semestertjänst och 40-timmarsarbetsvecka. Dock har vi nåt slags mellansystem just nu där vi jobbar 40+5 tim/v och de där fem förtroendetimmarna (de kan vi klumpa ihop, ta hemma etc) gör att vi kunde vara komplediga i julas och på sportlovet. Påsk blir det till att jobba! Två workshops, en tvådagarsutbildning och en dag av klasskonferenser. Dessutom ska alla omdömen skrivas och fixas inför den där fredagen. Själv har jag prov jag måste hinna rätta nu i helgen...

S. sa...

Semestertjänst då fast vi inte kan ta ut semester annat än på sommaren och vi får ingen övertidsersättning och så när vi jobbar mer än vi "ska". Skönt i alla fall att vi har det där systemet med komptiden just nu. Om man frågar mig så tycker inte jag att reglerad arbetstid är en särskilt lyckad grej för läraryrket, av flera anledningar.