söndag, april 04, 2010

03:50

PM from bailey:

question

do you want a janis joplin action figure?


Ja vad svarar man på sånt? Vem kan tacka nej till en förmodat kitschig Janis? "bailey" är ingen jag känner särskilt väl men vi har hängt lite i samma forum. Den här tjejen har rosa flamingos och trädgårdstomtar på tomten. Inomhus har hon en uppblåsbar apa, som heter Pablo. När hon åker och campar på sommaren tar hon med sig allihop. Flamingon har åkt på taket genom hela USA. Tro mig, hon kommer skicka mig en Janis.

Jag funderar på var Janis ska bo. I bokhyllan? På balkongen? Jag berättade just för en kompis häromdan att den rosa rymdvarelsen som bor i mitt köksskåp ska få bo ute i miniatyrbjörkskogen på balkongen även i sommar. Rymdvarelsen som följt med mig från köksskåp till köksskåp i den här stan. När man ser det ur den synvinkeln är jag kanske inte så olik bailey...

Inga kommentarer: