lördag, april 24, 2010

Från tanke till handling

Jag sätter mig med bloggen och ska skriva men så sorterar sig inget. Det här är väl tredje försöket sista dagarna. Då blir det ett såntdär halvtrist inlägg igen av typen "Kära dagbok...".

Idag har jag varit på Feministiskt forum. Fick inget sällskap för alla bangade eller var sjuka. Tog sovmorgon först så det blev en relativt kort sejour på forumet. Träffade en Karin jag känner. Köpte även Sofia Olssons seriebok "Hetero i Hägersten". Det är kul. Boken var bra och det är extra kul för att Sofia är en gammal kompis till mig. Sen fick jag sol på mig också.

Nu toppar jag min träningsfria period, eller vad jag nu ska kalla den, med en halvliter glass och lite vin. Synd bara att min hud blir rödflammig och jobbig efter bara ett halvt glas vin. Det får väl beräknas vara värt det men jävla rosaceahud!

Jag har kollat på millenniumjoxet också, sista delen. Produktionen lämnar ju en hel del övrigt att önska men spännande blev det ju i alla fall. Hade jag varit tonåring hade Salander varit en definitiv hjältinna. Bland annat med tanke på att jag var besatt av Linda Hamiltons Sarah Connor som 12-13-åring menar jag. Och det finns ju betydligt sämre saker att vara besatt av och se upp till som tonårstjej.

Inga kommentarer: