lördag, januari 10, 2009

Natt

Kom hem för en knapp timme sedan och såg precis klart slutet på Terminator 2, filmen som jag var mer eller mindre besatt av när jag var sådär 12-14 år. Ja, jag var besatt av den redan innan jag hade sett den (vilket jag gjorde som trettonåring). Sen har jag ätit yoghurt med rostade solrosfrön och lyssnat lite på musik. Tänkte nu bjuda er på ett klipp som jag snott från N. Vi bytlånar visst lite ibland. Det är Robyns Be Mine från utdelningen av Nobels fredspris. Det är en fantastisk låt från en fantastisk platta. Den här avskalade versionen är fantastiskt vacker tycker jag.

Sov sött kära ni.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Jag har inte hört denna version, håller med att den är mycket vacker!

Matt sa...

På konserten på Mosebacke i somras spelade hon bägge versionerna. Avslutade med den avskalade. Väldigt fin konsert var det!