fredag, januari 23, 2009

Freitag

Det är fredag och jag är så trött att jag dissade en öl. Jag somnade istället och sov i två timmar. Vaknade till men var så trött att jag inte kunde röra mig. Sen fixade jag lite sent käk och hängde vid datorn med TVn på. Jag känner bara för att kura ihop mig, vilket jag snart ska göra.

Sitter och lyssnar på A Camps nya Colonia (Jag vet inte riktigt om jag ska tänka på kolonier, tarmar eller kanske till och med Köln när jag hör titeln.) och ska snart ägna mig åt ytterligare ett eller ett par avsnitt Dexter. Det är spännande nu! Dexters syrra har kärat ner sig i en protesläkare som självklart är The icetruck killer. Det förstod man väl att det var något skumt med honom! Stackars tjej, hennes bror är seriemördare utan att hon vet det och nu har hon äntligen vågat släppa nån inpå livet och så är han också seriemördare... Tough shit.

Jag har haft en ganska tuff dag också. Det har gått helt okej men jag hade en dust med delar ur en klass, och i synnerhet en elev, på eftermiddagen. Jag var rejält arg och dessutom riktigt irriterad över att få min eftermiddag förstörd. Avslutade dock dagen med elever jag känner lite mer och som jobbade på hyfsat. Dessutom berikade dom min dag genom att komma till lektionen både generade, fnissiga, nyfikna, chockade och på vissa håll även smått förfärade över att en av dagens andra vikarier visat sig vara "lebb". Jag checkade av läget lite och konstaterade sedan för mig själv att det är välbehövligt att verkligheten når dit ut ibland också. Jag längtar tillbaka till mina SO-lektioner.

Inga kommentarer: