tisdag, januari 13, 2009

Bild

Bildlärare? Jomenvisst, jag är inte den som bangar. Jag har inte haft bild sedan...våren 1995. Senast igår klagade jag dock lite över att min egen kreativa sida, eller smygestetiska om ni så vill, ligger och skrynklar till sig någonstans innuti mig. Jag kanske får äta upp det nu.

Jag hade en trea i bild om jag minns rätt. Kanske att jag hade en fyra ett tag i det extra tillvalet "Bild, form och media". Jag minns i alla fall att jag tog lång tid på mig med det mesta och var lite för osäker för att försöka själv, blev irriterad när det inte blev snyggt och ville ofta ha hjälp. Jag hade VG i en kort kurs i foto på gymnasiet för tolv år sedan. Vilka meriter va?

Det kommer att gå finfint det här. Trots allt är det ett ganska begränsat antal lektioner vi talar om och jag tror alla inblandade ska vara glada att det inte är textilslöjd vi snackar.

Inga kommentarer: