torsdag, januari 01, 2009

Hej 2009

Om nyårsdagen ska visa riktningen för resten av året så kan mitt träningsår bli riktigt lyckat. Jag har nämligen lite träningsvärk idag. Av sparkåkning. Vad gör man inte för ett par glas rysk champagne? Jag hade kunnat ta bilen, men hur kul är det? Jag hade kunnat ta bussen men då fått gå hem. Jag hade kunnat stanna kvar men det är skönt att somna hemma och kunde det inte vara riktigt mysigt med en sparkfärd?

Klart det kan, om det är bra sparkföre och inte så mycket uppför. Det var ganska dåligt sparkföre, men det gick! Hemvägen är nästan bara uppför och det är ca 6 km enkel väg. Men men, det gick! Stjärnklart och minusgrader var det. Fin gnistrande snö fanns det också gott om men mest på sidan av vägen.

Spenderade nyårsaftonen med Mi, mat, prat och lite skumpa. Lugnt och trevligt. Lille AT hängde med oss också när han lessnade på att sova.

Idag har jag inte åstadkommit så mycket. Har mest hängt med min nya kompis laptopen. Har sett Corpse Bride också, den var fin. Och så har jag sett Gardells nya serie, De halvt dolda. Bra men hemsk, väldigt gardellsk.

Bokat tågbiljett hem till staden på slätten har jag gjort också. Inte den dag jag hade tänkt eller till det pris jag hade tänkt men nu åker jag snart hem till mig i alla fall. Det är dags att åka hem och det är dags att ta itu med jobb, eller frånvaron därav.

2009 är här and it better be good!

Inga kommentarer: