måndag, maj 01, 2006

Post Valborg

Jag är lite trött i mössan idag. Blev lite senare än tänkt igår. Men det hör väl till.

Jag inledde Valborg med en sovmorgon för att sedan fortsätta med picknick i Ekonomikumparken, även känd som Soptippen under gårdagen. Vi höll oss i utkanten och jag kände mig som en dansk gubbe där jag satt med knäckebröd, gubbröra och en Hof. Lite gubbmage också om vi ska vara ärliga. Körsbärstomater hade jag också, det är lite ogubbigt. Kollade på mösspåtagningen för första gången på tre år och tog en sväng förbi Universitetsparken och lyssnade på OD en liten stund. Väldigt liten. Promenerade sedan till Em och drack lite mer öl och hade en intellektuell diskussion om Bamse och Alien. Var hem och duschade och försökte hitta nåt att ha på mig en stund innan jag cyklade iväg till M. för lite fest. God mat, god efterrätt och trevligt sällskap.

Framåt tolvsnåret kände jag mig lite trött och planerade att ta en sväng förbi hos Em och sedan gå hem och sova. Nu blev det inte riktigt så utan istället blev det fler fascinerande diskussioner och ett ökat alkoholintag och jag rullade hemmåt vid fyra. Somnade efter lite sällskapssjukt sms:ande vid femsnåret.

Trött idag somsagt, och inte helt obakis. Jag lyckades ta hela två bilder under gårdagen. De följer nedan:

Rackarberget 12.25

Ekonomikumparken ca 14.25

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det för P-lisa, har hon kommit på fötter än?

S. sa...

Har glömt att checka läget med P-lisa, får någ göra det sedan! Lovar att meddela om hon fortfarande ligger som en skalbagge på rygg.