måndag, maj 08, 2006

Cykelservice

Min fina vita och mintgröna (ja det är inte riktigt turkost faktiskt) cykel är en gång i tiden inhandlad på Alnö cykelservice, om jag inte har helt fel. Det var medans Cykel-Bosse höll till hemma i garaget. Då var det pappas cykel. Jag hade dock en likadan vit och lila, fast 26'' med bockstyre. Den har jag faktiskt kvar fortfarande, fast nu mest som prydnad i cykelstället. Nåväl, den mintgröna var väldigt fin när jag tog över den för sisådär fem år sedan men sedan dess har den tagit en hel del stryk av att användas dagligen och stå ute i väder och vind. Härom dagen lagade jag hålet i sadeln med silvertejp. Visste ni förresten att det finns vit silvertejp, och svart. Det heter visst vävtejp på fackspråk (på Clas Ohlson i alla fall). Igår gick ena handbromsvajern av till hälften när jag kom susande förbi Skytteanum. I höstas gick den andra av helt. Eftersom det är en 80-talscykel har den ingen fotbroms, så det hade kunnat bli riktigt spännande det där. Nu ska jag i alla fall ta och knalla ner på stan och lämna in min vita springare. Fast först ska jag nog fräscha till den lite så jag slipper skämmas och bli anklagad för vanvård. Senare i eftermiddag ska jag ägna mig själv lite underhåll och inviga mina nya träningsbyxor genom att köra lite spinning. Bitch 2006 ligger jävligt risigt till, för att uttrycka det milt.

6 kommentarer:

milla sa...

haha en vän sa häromdagen att han skulle börja träna inför "beach 2008" för det var mer realistiskt tänkt nu, du kanske får börja träna inför "bitch 2008" istället för 2006... ;)

Anonym sa...

Ja, vävtejp är riktigt bra. Känns som om jag alltid har nåt att laga, just nu är det svart vävtejp till vår cab som används. Taket och bakrutan sitter liksom inte ihop som det borde :) Men inget inte lite härlig vävtejp kan fixa!

Om du vill kan du komma på träningsläger här, vårt gym invigs snart!

S. sa...

Milla> Hehe, ja det ligger ju en del i det där. Men jag jobbar nog bäst under lite press. Somvanligt ser jag dock till att det blir lite för stressigt så resultatet blir sisådär. ;)

Linda> Träningsläger i San Francisco låter inte illa! Spännande med gymmet. Inte helt illa att ha både gym och pool på gården...

Anonym sa...

det är underligt, jag får alltid den mest helhjärtade längtan efter att träna när jag verkligen inte kan. Som nu, med alldeles för många björkar i landet och Emelie innomhus, att träna blir som en dröm. Ja, du förstår nog...

Matt sa...

Igår kväll ställde jag fram träningskläder för att ta en powerwalk på morgonen. Men jag kom inte upp ur sängen imorse. Man är så jävla lat.

Och Ane ska spela alla duetterna från duett skivan med orginalartisterna på Hultsfred. Varför ska man inte dit?

S. sa...

Em> Ja...det där gräset som alltid är grönare liksom. Hm, om man är allergisk mot det gräste då... Mina nya träningsbyxor hjälpte entusiasmen lite. Skulle gärna träna idag med, hellre än att rätta prov, förbereda seminarium och gå på afrikanistikföreläsning (och helst hinna kolla vad det ska handla om). Fan den här dagen är jävulsk...den behöver mer timmar!

Matt> Träning på morgonen är dödsdömt. Jag skulle inte ens försöka. Jag har full sjå att komma upp ur sängen överhuvudtaget.

Jag läste precis om Ane-konserten. Åh vad jag vill se den! Men åh vad jag inte ska åka till Hultsfred (i år heller). Förra året hade jag ju i alla fall en ambition... Jag tycker Musikbyrån ska sända från festivalen som de gjorde för två år sedan. Det var asbra. Förra året sände ingen, inte ens Z-TV.