fredag, maj 12, 2006

Tidsfördriv

Sundsvalls Tidning verkar ha första april varje dag nu. Senaste nytt är linbana från hamnen till Södraberget. Idén är inte ny direkt. Redan för 16 år sedan var man på g med planerna, fast sträckningen Södra-hamnen-Åkroken-Norra. Jag vet att Kjell Lönnå tjatat om den där linbanan också. Nu tror alla icke-Sundsvallsbor att allt kretsar kring den mannen i min hemstad. Det gör det inte. Jag lovar. Även om han poppar upp här och där. Själv har jag nog bara sett karln in person en gång. På Shell Punkten. En gång hade mina föräldrar biljetter till en av hans tv-inspelningar med Kammarkören och KFUM-kören. Sissel Kyrkjebö var där. Jag totalvägrade att följa med. Det sändes ju i tv, nån kunde ju se mig! Mina föräldrar tyckte att jag var knäpp. Det kunde ju vara intressant att se en tv-inspelning! Jag var typ 14 och obstinat. Jag kanske borde skriva ett separat inlägg om Sundsvall som lönnåland nångång. Som en del av mitt kulturarv liksom.

Hm, jag som bara skulle fylla i en tråkig lista idag egentligen. Jag har snott den av Plupp som är en gammal chattbekant. Fast då gick hon under annat namn. Listan tar säkert upp jättestor plats, men än sen då? Ni måste inte läsa. Det är kul att kryssa i och kryssa av, man känner sig produktiv då. Fast jag har ju så svårt att göra det utan att kommentera massa. Jag är en sån som skriver kommentarer i marginalerna på enkäter. Förvånade? Nä, trodde väl inte det.

Här kommer fjortisfrågorna:
[x] snott den här listan från nån [x] rökt en cigarett
[ ] rökt en cigarr [x] varit full
[x] hånglat med någon av samma kön [x] varit kär
[ ] blivit dumpad [x] dumpat någon
[ ] fått sparken [ ] rymt hemifrån
[x] haft känslor för någon som inte känt samma sak [ ] blivit arresterad
[x] hånglat med en främling [ ] gått på en blinddejt
[x] ljugit för en kompis [ ] varit kär i en lärare (god no!)
[x] skolkat (knappt, jag var en duktig flicka) [ ] legat med en medarbetare
[x] sett någon död [ ] varit i Mexiko
[x] flugit [ ] spytt i en bar
[ ] sett en del av mig själv brinna [x] ätit sushi
[x] åkt snowboard (en gång -94) [ ] crowdsurfat under en konsert
[ ] varit i ett våldsamt förhållande [x] tagit smärtstillande
[x] älskar eller saknar någon just nu [x] legat på rygg och sett molnen flyga förbi
[x] gjort en snöängel [ ] haft ett te-party
[x] byggt ett sandslott [x] hoppat i en vattenpöl
[x] lekt uppklädd (eh? i guess.) [x] hoppat i en lövhög
[ ] åkt släde (men kälke!) [x] fuskat när jag spelat spel
[x] varit ensam (vem har inte det?) [ ] somnat när jag haft sex (tror jag inte, eh...)
[ ] använt ett falskt id (men förfalskat stämplar) [x] kommit in på en bar utan falsk id
[x] tittat på en solnedgång [ ] varit med i en jordbävning (inte direkt)
[x] rört en orm [ ] sovit under stjärnorna
[x] blivit kittlad [ ] blivit rånad
[x] blivit missförstådd [ ] tagit hand om ett råddjur/get
[x] vunnit en tävling [x] gått mot rött
[ ] blivit avstängd från skolan (inte så vanligt i Sv. heller) [ ] varit i en bilolycka
[x] haft kramp [x] känt mig som en utstött
[x] ätit ett helt glasspaket på en natt (fast inget Big Pak...) [ ] dansat i månljus
[x] hatat mitt utseende (starkt ogillat iaf) [x] varit vittne till ett brott (har vi väl alla?)
[x] ifrågasatt mitt hjärta (smörigt/direktöversatt det lät) [ ] varit besatt av post-it lappar (under kontroll)
[x] gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna [x] varit vilse
[x] varit på andra sidan landet [x] simmat i havet (såklart!)
[x] känt som om jag håller på att dö [x] gråtit mig själv till sömns
[x] lekt polis och rånare [x] sjungit karaoke (slutade efter Like a Virgin)
[x] betalat för mat med bara mynt
[x] gjort något med mig själv som jag inte borde gjort (det har jag säkert, både medvetet och omedvetet)
[x] busringt [x] fångat en snöflinga på tungan
[x] dansat i regn (måste jag väl ha gjort?) [ ] skrivit ett brev till tomten
[x] tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om [x] blåst såpbubblor
[x] gjort upp eld på en strand [ ] förstört en personalfest
[x] åkt rullskridskor [x] fått en önskan inslagen
[x] burit pärlor (längesen. inte min grej) [ ] gått på ett broräcke
[ ] ätit hund/katt-mat [ ] sagt till en främling att du älskar honom/henne [x] kysst en spegel [x] sjungit i duschen
[x] burit en svart klänning [ ] drömt att jag gift mig med någon (näe?)
[ ] limmat fast min hand i något [x] badat naken (längesen. dåligt av mig)
[ ] fastnat med tungpiercing i en snopp (eh, har du?) [ ] varit dagisfröken (men praktikant)
[x] suttit på ett tak [x] skrikit så att jag inte fått luft
[ ] byggt en kärra (men en koja!) [x] pratat i telefon i mer än 4 timmar utan att tröttna [x] stannat uppe hela natten [ ] vart hos mormor och djupt deprimerad (eh...)
[ ] inte duschat på en vecka
[x] plockat och ätit ett äpple direkt från trädet (trodde jag allvarligt att alla hade)
[x] klättrat i träd [x] haft en träkoja (trädkoja till och med)
[ ] är rädd för att titta på skräckfilm ensam (nja) [ ] tror på spöken (nu kommer dom och tar mig)[ ] burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
[ ] spelat kyckling [ ] blivit puttad i en pool med kläderna på
[x] blivit tillsagd av en främling att du är het (idioter!) [x] brutit ett ben/arm (handled)
[ ] fångat en fisk och sen ätit den (kanske borde ha?) [x] fångat en fjäril
[x] skrattat så mycket att jag grät [x] gråtit så mycket att jag skrattade
[x] fuskat på ett prov (pyttelite nångång. så ordentlig!) [ ] haft en Britney Spears-skiva
[x] glömt någons namn [x] sovit naken
[ ] svimmat [ ] gråtit på bussen
[ ] snattat (ordentlig sa jag ju!) [x] pratat med en främling i mer än fem minuter [ ] gett en uteliggare mer än 50 kronor [ ] spottat på någon jag ogillat
[ ] hoppat fallskärm [ ] varit otrogen
[ ] gjort någon otrogen (inte vad jag vet. gillar inte formuleringen.) [x] varit svartsjuk (inte så mycket)
[x] kan skriva utan att titta på tangenterna [x] varit i knytnävsslagsmål (som barn)
[x] varit kär i en av mina internetkompisar (moi?) [ ] varit i Kroatien
[ ] haft sex med en apa (tog fantasin slut här eller?) [x] tagit på mig själv [x] tagit på någon annan

2 kommentarer:

milla sa...

om du hade kryssat i "haft sex med en apa" så had ejga blivit riktigt orolig för ditt mentala tillstånd... tur att du inte kryssat i den..! ;)

S. sa...

hehe. den kanske är med där på slutet för att kolla om man hänger med liksom? fast det hade varit ganska kul att skriva "nä, men med ett svin". men jag kände att jag inte riktigt har underlag för det (turligt nog)...