fredag, maj 05, 2006

Skona mig!

Lite seg och sådär så jag inte riktigt vet vad jag ska göra slog jag nyss på tvn. Så ska det låta. Pernilla Wahlgren är där och sjunger. Jag blir nästan tårögd. Tårögd för att det är plågsamt att se och höra henne. Speciellt när jag känner mig lite trött, fet och uttråkad. Hungrig också. Måste laga mat. Min katt är dålig igen också. Efter att ha ätit tonfisk för glatta livet i ungefär en månad gör sig njurarna påminda. Specialfodret vill han inte äta längre. Pappa matar honom med "torrisar". Specialfoder i "blöt" form dissar katten. Luktar på det och slickar i bästa fall av såsen för att sedan vända rumpan mot koppen och krafsa åt den. Inte kul alls. Apropå katt. Jag köpte en tygväska nyss med en stor svart katt på. Tror jag bestämt mig för att jag gillar den. Jag hade tänkt ge den till mamma annars, typ på morsdag. Fast nu pratade jag nyss med henne och sa det, så den idén utgår nog.

Gahhhhh! Nu upptäckte jag vem som är i samma lag som Wahlgren. Kim Sulocki! Fy fan. Och nu rös jag faktiskt på riktigt. Av obehag. Han var inte ens bra i Tre kronor. Och definitivt inte i Klassliv.

Inga kommentarer: