fredag, maj 05, 2006

Fredag

Idag är det fredag. Dessutom är det sommar. Termometern visar kring 22 grader. Skööönt! Förutom det har jag tre huvudteman idag:

1. Hade första seminariet på kursen som chockstartade igår. Vi fick ihop det rätt bra. Gjorde lite justeringar efteråt och var klara tolv. Diskuterade lite med en i arbetslaget i 40 minuter till. Varför, frågar jag mig. Han är lite frusterande att diskutera med. Sen var han tvungen att gå och flög iväg neröver trappen knappt ens utan att säga hej. Men whatever. I helgen måste jag rätta prov!

2. Jag läste en artikel i Sundsvalls Tidning om att de hade hittat ett bortglömt källarutrymme under kommunhuset. Jag tycker såntdär är spännande! Speciellt eftersom kommunhuset var sjukhus fram till början på 70-talet då det nya, stora och då supermorderna sjukhuset stod klart. Här kan ni läsa och se bilder http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=552755. Förväntar ni er burkar med formalin eller gamla tortyrredskap så blir ni nog besvikna. Det handlar mer om gamla matkuponger och färglada personalskåp. Såg förresten bilder innifrån Sidsjön i ST för ett tag sedan också. Sidsjön, för dom som inte vet, var ursprungligen ett mentalsjukhus och har även varit rikskänt rättspsyk. Kusliga bilder, fast en var skitsnygg! Där kan man dock säkert förvänta sig mer av tortyr... Mycket grejer finns kvar fast en hel del vandaliserats. Alltihop ska rivas i alla fall. Apropå tortyr och mentalsjukhus. Jag var på ett sådant museum en gång. Det borde ha varit i Vadstena. Gammalt mentalsjukhus alltså. Fast tortyrredskap, riktiga sådana alltså, har jag också sett på museum. Hela källaren på Holstentor i Lübeck var fullt med sånt. Modell medeltida.

3. Under avdelningen "sökes" efterlyser jag nu ett par gråa Converse. Ni vet dom som heter Converse All Stars Chuck Taylor eller nåt, men som alla kort och gott kallar "Converse". Dom vanliga alltså. Fast ändå inte. Dom här är cirka hundra pix dyrare än basicvarianten. Dom är gråa, i rätt kraftig canvas liksom. Dom är lite förslitna (inte för slitna, utan för-slitna) med lite trådar och det vita gummit på tårna är lite svart, som om det vore skitigt. Om ni ser såna, let me know! Jag vill ha! Har sett dem på en affär här, men då fanns inte min storlek (och nu finns de inte alls). 40 är lite stort, så jag behöver nog 39,5. Dom har bara dassigt röda kvar, och jag vill ha gråa.


Holstentor

2 kommentarer:

Matt sa...

Vi har samma skostorlek.

S. sa...

Läskigt. ;)Fast 39-40 är ganska bra storlek tycker jag.