fredag, april 28, 2006

Senaste nytt

"Kungen är oerhört allmänbildad" står att läsa på Aftonbladet, under "senaste nytt". Det blir liksom extra komiskt av att det står där. Förutom det redan komiska i att de (Tarras) måste påpeka det.

En annan underhållande detalj i samma blaska häromdagen var en del i en artikel om ett par som befunnit sig i Egypten under bombdådet i veckan. Händelsen i sig är självklart inte underhållande på något sätt, MEN...det handlade om ett par som var där för att gifta sig. Hon 27-årig svenska och han 39-årig (eller nåt) islänning. De skulle gifta sig på "traditionellt beduinskt vis" och rida på kameler genom stan. Jaha. Och de hade träffats på, håll i er, en svensk kurs i tantriskt sex tre veckor tidigare. Tantriskt sex. Tre veckor tidigare. Jag utgår ifrån att kursen var givande. Själv tänker jag mig nån blandning av Sex and the City-avsnittet med den tantriska kursen som avslutas med att Miranda får en något otrevlig överraskning i pannan, samt nån dokumentär om ett extremt sekteristiskt Hare Krishna-kollektiv jag såg en gång.

Jag har haft min sista VFU-dag på högstadiet idag. Fast jag ska tillbaka dit om 1½ vecka med de då färdigrättade proven. Hade tänkt mig nu på onsdag (onsdagar har båda klasserna lektion efter varandra) men då hade de visst temadag om Rwanda. Och tur är det väl att jag ska tillbaka eftersom jag glömde be min handledare skriva under närvarorapporten, trots att jag faktiskt verkligen försökte komma ihåg det. Eftersom ILU är ILU så är det säkert dödsviktigt att den lämnas in tidigare än så.

Nä men om man skulle ta och fortsätta rätta lite prov då... Eller ta en tupplur innan träningen kanske. Det regnar ute. Tack och lov inget skyfall, men ändå. Hellre idag än på söndag dock!

2 kommentarer:

Matt sa...

Sån kurs vill jag gå ;)

S. sa...

Ja det kanske är där du ska hitta ditt livs kärlek! Eller så kanske du får göra en parövning med en lätt udda tant i 60-årsåldern som gått såna kurser sen det glada 70-talet? ;)