tisdag, april 11, 2006

Aha!

Jag visste det! Var ju på teater med högstadiekidsen för två veckor sedan. Tyckte jag kände igen tjejen i försteällningen och tänkte att det bara måste vara hon som spelade Ana-Maria i S.P.U.N.G. Nu råkade jag snubbla över en bild från serien och blev bara mer övertygad. Kollade lite och det är klart att det var hon! Sandra Medina heter hon visst. Det hade jag ingen koll på eftersom jag inte var nåt hardcorefan av Spung (eller jag känner igen det nu fast jag hade glömt det). Jag vet inte om jag var nåt större fan överhuvudtaget egentligen. Ibland, ibland inte. Hon var bra i alla fall. I teatern menar jag, och det var hon nog i Spung också. Nu vore det kanske på sin plats att säga vad föreställningen hette, men det har jag glömt. Har det i bakhuvudet...

Google hjälpte mig. Pojke med resväska hette den. Handlade om ensamkommande flyktingbarn, men det kom jag faktiskt ihåg utan hjälp.

Nu ska jag bege mig ner på stan en sväng. Få mitt hår klippt om det finns tid. Byta örhängena på Indiska som skramlar fast de absolut inte ska det, irriterande! Och så tänkte jag köpa mig en turkos plånbok på Åhléns, om den inte är för dyr. Har inte sett någon prislapp på den.

Sen ska jag hem och läsa afrikanistik. För tack var ett initiativ från Klara så ska dom poängen in i vår! Nu ser jag att klockan är två så det är nog bäst att jag sätter fart.

5 kommentarer:

Matt sa...

Jag var ett hardcore SPUNG fan.

Matt sa...

Vi pratade ju om Popaganda. Hello Saferide, Frida, Jenny Wilsson(skrev lewis först men så bra var det inte)
Men fan så har de lagt det på kristiflygare helgen. Då är jag bortrest.

S. sa...

Ajdå. Ja, jag tror att jag sett att de tre ska spela och de är ju intressanta allihopa. Sett dem allihop under förra året. Saferide 2 ggr, Frida 2 ggr och Wilson än. Minst impad av Wilson men de andra är otroligt bra. Beror lite på vilka dagar och sådär, och det vore ju kul med nån fler artist som jag inte sett flera gånger... Nån som lockar lite extra.

Förra året såg jag Profesora, Jens Lekman och Ane. Under Ane blev det riktigt dåligt väder, regn och kallt kommer jag ihåg. Brrr

Matt sa...

Ja men det vädret passade Anes musik. Jag satt och frös och njöt.

S. sa...

Nä uscha! Fast jag hade bråttom tillbaka till Uppsala också och var lite stressad. Regnet öste ner där hela kvällen men det blåste inte tror jag. Och allt var sådär otroligt grönt. Framåt morgonkvisten när jag gick hem från en trevlig födelsedagsfest var det uppehåll och allt var stilla. Aaaah, våår! Finns förresten bild på Ane från den spelningen långt bak i bloggen.