onsdag, april 19, 2006

Sökes

Sökes: svarta tunna tumvantar. Mina har rymt. När de försvann eller var, har jag ingen somhelst aning om. De var så bra, som fingervantar fast felet med nästan alla fingervantar är att de är så tajta. Nu måste jag trava runt med mina estniska randiga vantar. Inget fel på dem, men de är varma även om de nog är svalare än de ryska mönstrade och de estniska med katter. Igår glömde jag vantar när jag åkte på föreläsning. Kallt som fan blev det när jag skulle hem och himlen var alldeles svart och bjöd på störtregn och smärre storm.

Är vantar allt jag har att skriva om? Nä, men det är allt jag orkar skriva om just nu. Jag är så trött! Påsken har varit, och då låtsades jag att jag var ledig på riktigt. Var hem en sväng till Sundsvall över helgen. Sedan har två väldigt intensiva dagar följt på högstadiet. Imorse var en lärare från ILU på plats för att inspektera. Imorgon har jag fått mig en liten sovmorgon, och det ska bli så jävla skönt! Efter att ha klivit upp tidigt två mornar i rad med knappt fem timmars dålig sömn per natt behövs det verkligen. Jag tror till och med att jag behöver en tupplur precis nu, om jag ska orka med lite spinning utan att trilla av cykeln. Och imorrn ska jag visst boxas. Limpan har fått värsta rycket, och jag känner mig lite efter. Men det ska bli skönt att träna! Och nu jävlar! Det är inte ens två månader kvar av Bitch 2006-satsningen, hehe. Och så har jag köpt ett dyrt träningskort som jag måste tjäna in extra bra eftersom jag inte kommer att hinna utnyttja det tiden ut.

Ja, just ja! Katie har fått en dotter nu läste jag. Jag är så lättad! Hon såg ju så sanslöst sprickfärdig ut att det började se suspekt ut, men man vet aldrig... Det kan nog fortfarande röra sig om ett UFO. Om inte annat så är hon ju gift med ett...

5 kommentarer:

Matt sa...

Och jag är sjuk och kan inte träna :( Blir tshirt på sig hela sommaren igen :(

Anonym sa...

Men varför fick inte Kate skrika? Han är ett monster.

milla sa...

jag såg ett par tunna svara fingervantar som någon hängt upp på en anslagstava på skolan idag, då tänkte jag på dig... men de var nog inte dina ;)

S. sa...

Men jag läste sen att Tom sagt att Katie fick skrika hur mycket hon ville (trots att scientologläran tydligen säger att de inte får och att inte barnet ska pratas till från början eller nåt sånt). Jag hoppas att det var sant. Annars borde han få stryk.

Åh vad snäll du är Malin, men det var ett par tumvantar och inte fingervantar. Och jag tror inte jag tappat dom i Linköping. Men vem vet...

S. sa...

Fast nu läste jag att hon inte skrek/fick skrika i alla fall. Karljävel. Men hon fick smärtstillande i alla fall!