söndag, oktober 29, 2006

Random

Random eller "blanda spår" i mp3-spelaren är det som gäller här.

Will it be ok? My Secret – Anna Ternheim (Det borde väl kunna bli det va?)
How are you feeling today? Den glade bagarn i San Remo – Cornelis Vreeswijk (Haha, skulle inte tro det! Kanske för en minut i höstkylan påväg hem förut.)
How do your friends see you? Dekadans – Cornelis Vreeswijk (Jag är varken prästdotter eller gravid med nån jazzmusikant men förhoppningsvis lite dekadent då.)
Will you get married? Maestro – Kaizers Orchestra (Något storartat som byggs upp men i slutänden är jag själv, utan Clementine?)
What is the story of your life? Summer Cannibals – Patti Smith (Eh, massa kvinnor är ute efter mig, jag får nog och ger upp och inget är så tydligt som vägen till helvetet?)
What was high school like? Islands – Cat Power (Ville jag ha kontroll över allt men om min drömprins inte kom tillbaka till mig så skulle jag ge upp? Känns inte igen måste jag säga.)
How can you get ahead in life? Nothing Like You (When You’re Gone) – Hello Saferide (Nej det låter ju inte så konstruktivt...)
What is the best thing about your friends? Man in Black – Johnny Cash (Politiskt medvetna och engagerade. Kanske inte det allra viktigaste trots allt, men nog är det fina grejer.)
What is tonight going to be like? Hey Kwanongoma! – The Ark (Kan stämma. Hjärtat gör lite ont och jag har tänkt färdigt för ikväll.)
What is in store for the weekend? Alone Together – Marit Bergman (Ja kanske lite så. "Make me feel like I belong, like I matter to someone...")
What song describes you? Kom ihåg mig – Lars Winnerbäck (Kanske inte vad jag hade hoppats på. Ani, var är du?)
How is your life going? En hel värld inom mig (live) - TAW (Ja fan, passar den inte ganska bra idag?)
What song will they play at your funeral? This Life – Martha Wainwright (Har jag tagit livet av mig i ren tristess?)
Will you have a happy life? As I Sat Sadly by Her Side – Nick Cave & The Bad Seeds (Inget av Nick Cave kan vara ett bra svar på den är frågan!)
What do your friends really think of you? Personliga Person – Cornelis Vreeswijk (Att jag är elak och fruktansvärt osympatisk? Då skulle jag nog inte ha några vänner...)
How can I make myself happy? 78% H2O – Ani DiFranco (Genom insikten av att vi består av vatten och att vi alla ska dö? Nja, jag tror inte att det gör saken bättre.)
What should you do with your life? I Don’t Sleep Well – Hello Saferide (Det där var väl mer ett konstaterande än ett konstruktivt förslag.)
Will you ever have children? Would I Play With My Band? – Jenny Wilson ("What Would I've become if you still were alive Would I work in a bank? Have four kids with a man? Would I play with my band? Still I don't know how things would be." Det verkar högst osäkert.)

Borde jag se över vad jag lyssnar på, haha? Kanske ska börja med att se till att iPoden blir full.

2 kommentarer:

emelie sa...

tanken slog mig igår att jag och fina lilla kompisdatorn borde komma hem till dig och låna lite musik...

S. sa...

hehe, gör det ni!